Културна установа Блесок • Основана во 1998 г.
Ново од Блесок

уметноста е внатре

ISSN 1409-6900 | UDK 82+7     Блесок бр. 113 | година  | мај-јуни, 2017



[размена]



SLOVOKULT.DE
KRUG
BALKANI
OKF







                     Рецензирано списание
Блесок бр. 113мај-јуни, 2017
Галерија Осврти

Од: Експресионизмот во македонското сликарство…

(Кродо, Скопје, 2007, стр. 91-93)


/3
стр. 1
Љубен Пауноски

_______________________________________________________________________

Од: Експресионизмот во македонското сликарство (во контекст на експресионизмот како перманентна уметничка појава)

Владимир Геогиевски се вклучува во уметноста во 1968. година кога ја завршува ликовната академија во Белград, каде ги завршил и постдипломските студии. Георгиевски е редок вид на уметник. Тој е човек што станал жива библиотека на вредни и квалификувани зборови, звуци, слики, градби за „интегралната болка… на човекот под ѕвездите“ (Клетников, каталог 1995) Архаично, литерарно сликарство? Да! и тоа од најрасниот вид на големите мајстори по сите ликовни елементи и по однос на визиите кои се можни само кај мајстор што им отворил рицарска тркалезна маса на религијата, филозофијата, литературата, музиката и сликарството. Георгиевски постојано се движи кон онаа сонувана апсолутна слика. Токму така, Георгиевски ги вклучи сите оратори од тркалезната маса во неговото сликарство и никој никому не пречи. Расчленете ја неговата слика, на пример: Влегувањето во Ерусалим (1994/95), Оплакување (1993), Дон Кихот во Македонија (1992), Тој (1993), Демон (1994) Ругањето на Христос 1988, Реквием (1987), Свадба (1987), Златна есен (1983), Манастирска ноќ (1988), и ќе ја разберете староста, архаичноста и актуелноста на интегралната болка, и ќе ја видите и апсолутната слика која се отворила за сликарските епохи, вклучително и за нашава. Обемот што. треба да се опфати со окото и умот, безусловно и со срцето и крвта, бара многу затоа што нуди многу. Шокира секако, и секако не може да се смести во ниту еден стил, што е прашање не на јавноста, туку на струката. Тоа бега од класификацијата по стилските фиоки, и не збунува. Едно лично искуство, при една внимателна и би рекол темелна посета на неговото ателје од страна на еден искусен комесар на Аукциската куќа Друо од Париз, господин Клод Робер, по опстојното разгледување на неговите слики, кои претходно добро ги запозна преку бројни репродукции, се изјасни дека „ова е тешка уметност за поголем дел од луѓето, но во едно сум сигурен дека овие слики еден ден, некогаш, можеби и ние не ќе доживееме, но ќе завршат во големите музеи.“ Затоа што Георгиевски е и расен сликар и мислител и посветен духовник, и затоа сосема му е својствена мислата на Гоја: „фантазијата без разумот создава чудовишта; во релација со разумот раѓа вистинска уметност, и прави чудо.“
    Има една добра можност да се проверат овие слики во контекст на апсолутната слика и во контекст на интегралната болка под ѕвездите. Читањето на Ниче кој ја најави празнината на Бога и Небото, читањето на






Изданијата на „Блесок“ од број 01 до број 93 се достапни и на веб сајтот на CEEOL.

Со купување на некој од нашите наслови, директно ги помагате нашите активности. Ви благодариме!



50%


СЛЕДЕТЕ НÈ:
посетете нè на Facebook следете нè на Twitter следете нè на Google+