Културна установа Блесок • Основана во 1998 г.
Ново од Блесок

уметноста е внатре

ISSN 1409-6900 | UDK 82+7     Блесок бр. 114-115 | година  | јули-август, 2017



[размена]



SLOVOKULT.DE
KRUG
BALKANI
OKF







                     Рецензирано списание
Блесок бр. 114-115јули-август, 2017
Звук Осврти

Телониус Монк и последните денови

Превод на македонски: Елизабета Баковска


/3
стр. 1
Мехмед Бегиќ

_______________________________________________________________________

Ѕвездите се инакви

    Некогаш патот беше најдобрата медитација – патувањата што не престануваат, километри, двесте километри на саат и пејзажи кои се менуваат толку бргу што не стигнуваш да ги забележиш. Умот се предава, умот станува црта која бледнее на средината на патот. Сосема доволно сеќавањето да се замагли.
      
    Овој ум медитацијата ја најде на терасата. Самата тераса е нејзината дефиниција. На неа си изградив некаков видиковец. Ако добро се загледам, можам да го видам она што ми е потребно. Од терасата успевам да го сетам твоето место и сè што ми треба е тишина и вистинска музика.
      
    На твојот агол, таму каде што некогаш имаше улица, остана само контрабасот на Бен Алисон. Дилемите на годишните времиња го престориле во сребрено нешто што сјае. Ѕвездите изгледаат поинакѕ кога ги гледаш од тоа место. Особено ако тоа го правиш некаде меѓу 3.30 и 4.15 наутро.
      
    Време е да се заврши или да се лае на баладите, за обиди да напишам поодобра од онаа која одамна ја напишав, во времето кога не се натпреварував. Во времето кога смртта се натпреваруваше со најдобрите од нас.
      
    Ballad of Joe Buck - Ben Allison

Медитацијата на терасата

    Телониус Сфиер Монк ми зачекори на терасата како да излегува на сцена. Сè е тука: и беретката и ставот и боп очилата. Неверувањето се меша со опојниот чад, додека неговите чекори сè повеќе се трансформираат во бавен танц. Како кога ќе ги напушташе клавирот за да може подобро да го види и да го чуе својот бенд и да затанцува на солото кое го изведува Џон Колтрејн. Или Мајлс Девијс. Или Сони Ролинс. Мајлс никогаш не се чувствуваше удобно во тие мигови.
      
    Но не и Колтрејн. Уживаше и учеше покрај Монк. Како сведоштво ги повикувам овие негови зброови: „Работата со Монк ме приближи кон архитектот на музиката од највисок ред. Чувствував како до него учам на секој можен начин – со сетилата, теоретски, техничи. Ќе разговарав со Монк за музички проблеми, а тој само ќе седнеше на клавирот и ќе ми ги покажеше одговорите така што ќе ги отсвиреше. Можев да гледам како свири и да добивам одговори на нештата кои сакав да ги знам. Исто така, имав можност да сведочам на толку нешта за кои не ни знаев дека постојат.“
      
    Можно е дека ќе седнеше на клавирот и ќе ми го отсвиреше она што следи, но немам клавир. Не останува ништо друго






Изданијата на „Блесок“ од број 01 до број 93 се достапни и на веб сајтот на CEEOL.

Со купување на некој од нашите наслови, директно ги помагате нашите активности. Ви благодариме!



50%


СЛЕДЕТЕ НÈ:
посетете нè на Facebook следете нè на Twitter следете нè на Google+